loading...
رقابت افزایش یافته
admin بازدید : 50 چهارشنبه 02 مهر 1399 نظرات (0)

 

گاهی وقت‌ها در اینترنت، چند کمپین تبلیغاتی جالب می‌بینیم که با اینکه کوچک هستند ولی تأثیر زیادی دارند. به همین دلیل تصمیم‌ گرفتم این نکات جالب را جمع‌آوری کرده و در این مقاله در اختیار شما قرار دهم تا شاید بتوانید از آنها برای اضافه کردن مخاطبان خود استفاده کنید. به عبارتی در این مقاله می‌توانید با برترین استراتژی‌ها در زمینه طراحی کمپین تبلیغاتی آشنا شوید.

 

 

 

یکی از این روش‌ها ایجاد صفحاتی است که صاحبان مشاغل برای دسترسی بیشتر به وب‌سایت‌شان از آنها استفاده می‌کنند. یکی دیگر از این موارد، صفحات تبلیغاتی هستند که گاهی در خود وب‌سایت‌ها قرار دارند یا در وب‌سایت‌های کاملا مجزا و شما را به وب‌سایت منبع ارجاع می‌دهند. این کمپین‌ها اهداف مختلفی دارند. آنها می‌توانند کاربرها را به صفحه‌ی اصلی ارجاع دهند، اطلاع‌رسانی کنند یا اینکه فقط توجه مردم را جلب کنند.

 

در این مقاله، درباره‌ی این موضوع صحبت خواهم کرد که وقتی می‌خواهید طراحی کمپین تبلیغاتی کوچک‌تان را خودتان انجام دهید باید به دنبال چه چیزهایی باشید و چطور این عناصر در کمپین‌های تبلیغاتی که در سراسر اینترنت وجود دارند در کنار هم معنا پیدا می‌کنند.

 

منظور ما از «کمپین» چیست؟

کلمه‌ی «کمپین» در اصل به معنی عملیات سیاسی یا نظامی برای رسیدن به هدف خاصی است که به محدوده‌ی خاصی مربوط می‌شود یا سبک خاصی از مبارزه‌ را در بر می‌گیرد. ما هم در اینجا دقیقا همین معنی را مدِ نظر داریم: کمپین، تلاشی مداوم است که کمی پا را فراتر از کسب‌و‌کار روزانه‌مان می‌گذارد و به گونه‌ای به آن مربوط می‌شود.

 

جالب اینجاست که اجرای کمپین نیاز به تلاش زیادی ندارد، البته به شرطی که به دقت اتفاقاتی که در اطراف کسب‌و‌کار و برندتان رخ می‌دهد را بررسی کنید. بر اساس اتفاقاتی که درباره‌ی PRISM رخ داد (برنامه‌ی مخفی آژانس امنیت ملی آمریکا برای شنود اطلاعات سایت‌های اینترنتی)، ما اخیرا کمپین کوچکی به نام Orwell Test راه اندازی کردیم به این هدف که توجه مردم را به Iubenda که اپلیکیشنی برای ایجاد سیاست‌های حریم خصوصی بود جلب کنیم. در ادامه، قصد دارم نکات و چارچوب‌هایی را که برای راه‌اندازی و طراحی کمپین‌ تبلیغاتی جدیدتان به آنها نیاز دارید و می‌توانید آنها را در کمپین‌های خودتان به کار بگیرید اشاره کنم. البته لازم به ذکر است که در خیلی جاها از ایده‌ها و نظرات شخصی خودم استفاده کرده‌ام.

 

مواردی که برای طراحی کمپین تبلیغاتی باید مراقب‌شان باشید

بعد از کمپین Orwell Test، من به دلایل موفقیت آن و رسیدن به راه‌های بهتر برای آشنا کردن مردم با این استارتاپ‌‌ فکر کردم. البته واضح است که یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت آن همزمانی‌‌اش با PRISM و واکنش احساسی مردم به افشا شدن اطلاعات شخصی‌‌شان بود. بر طبق مطالعه‌ای علمی که در Weibo صورت گرفته، خشم سریع‌تر از شادی در بین مردم شیوع پیدا می‌کند.

 

این کمپین سؤالی ساده مطرح می‌کرد: آیا شرکت شما بهتر از دولت است که بدون اطلاع مردم اطلاعات‌شان را جمع‌آوری کرده بود؟ به این طریق، ما ارتباطی با اتفاقی که در حال حاضر در حال روی دادن بود، برقرار کردیم. ما دست روی چیزی گذاشتیم که مردم را خیلی ناراحت کرده بود (در بخش «کمی درباره‌ی تئوری ویروسی» در مورد اهمیت این موضوع بیشتر صحبت می‌کنیم)، و آنها را وادار کردیم که به رفتار خودشان نیز فکر کنند.

 

پس، ابتدا به این فکر کنید که از کدام یک از رویدادهایی که در اطراف‌تان در حال رخ دادن هستند می‌توانید به نفع خودتان استفاده کنید و کدام کمپین‌ها هستند که این کار را انجام داده‌اند؟

 

حتما بخوانید: تبلیغات چیست؟

برای طراحی کمپین تبلیغاتی خلاقانه باید همه‌ی جوانب را در نظر بگیرید

 

موارد

مرتبط بودن: داستان تعریف کنید. در حال حاضر چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟

هدف سیاسی یا اجتماعی: بر هدفی تأثیر بگذارید.

مسائل متداول: موضوعاتی را انتخاب کنید که در بین اکثر مردم شیوع دارند.

رقابت: رقابت راه بیندازید.

آمار: با استفاده از اینفوگرافی یا نمودارها آمار و داده‌ها را به مردم نشان بدهید.

محتوا

شراکت و همکاری

فردی یا چیزی را مورد هدف قرار دهید

خلاقیت و نوآوری

زمینه‌های مرتبط: به زمینه‌ای مرتبط اشاره کنید.

این لیست به همین جا ختم نمی‌شود اما چارچوب خوبی برای شروع در اختیار ما قرار می‌دهد و مثال‌هایی که در ادامه خواهیم آورد نیز درک بهتری از موضوع برای‌ ما فراهم خواهند کرد. برای درک اینکه کمپین شما باید به چه شکل باشد و برای اینکه آن را بدون عیب و نقص بسازید، باید تلاش بیشتری انجام دهید و چند مورد دیگر را نیز به آن اضافه کنید. این موارد می‌توانند شامل تجزیه و تحلیل کاربران هدف، تعیین هدف برای کمپین و اضافه کردن عناصری که مانند ویروس به سرعت شیوع پیدا می‌کنند، باشند.

 

موارد کلیدی دیگر

شخصیت‌سازی: کاربران هدف شما چه کسانی هستند؟ متناسب با جامعه هدفتان برای خود شخصیت‌سازی کنید.

هدف: به کدام هدف می‌خواهید دست پیدا کنید؟

شیوع ویروسی: چرخه‌ی ویروسی و چیزی که باعث می‌شود تبلیغ شما به دست بیشترین تعداد کاربران برسد را به خوبی درک کنید. (‌در بخش «کمی درباره‌ی تئوری ویروسی» بیشتر درباره‌ی آن توضیح خواهیم داد.)

حتما بخوانید: روشهای متقاعد کردن دیگران؛ چگونه فردی با نفوذ باشیم؟

حالا زمان آن رسیده که به تعدادی مثال نگاه بیندازیم:

 

۱. مرتبط بودن

یکی از ساده‌ترین مواردی که می‌توانید از آن برای طراحی کمپین تبلیغاتی به نفع خود استفاده کنید، مرتبط بودن است. ممکن است اتفاقی در جامعه در حال رخ دادن باشد که بتوانید دیدگاه خود را به آن اضافه کنید. هر چقدر داستان شما بیشتر به آن موضوع مرتبط باشد، توجه بیشتری به سمت شما جلب خواهد شد.

Orwell Test در زمان مناسب و برای کار کردن در زمینه‌ای که برای مردم اهمیت داشت متولد شد. پروژه‌ی دیگری که در همین زمان مناسب شکل گرفت و حتی اسم خیلی مرتبطی هم با موضوع داشت Prism Break بود که توسط یک طراح ژاپنی ایجاد شد و در بخش تکنولوژی Reddit منتشر شد و توانست نظر خیلی‌ها را به خود جلب کند. جواب دادن به اتفاقاتی که عمر کوتاهی دارند، مثلا از طریق توئیتر، نیز مفید خواهد بود.

منبع:

https://www.chetor.com/20760-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%aa%da%98%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%da%a9%d9%85%d9%be%db%8c%d9%86-%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa%db%8c/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 61
  • بازدید سال : 651
  • بازدید کلی : 1,684