loading...
رقابت افزایش یافته
admin بازدید : 32 چهارشنبه 02 مهر 1399 نظرات (0)

 

یکی دیگر از راه‌های جلب توجه کردن این است که حمایت خود را از رویدادی فرهنگی یا اجتماعی که هدف خاصی را دنبال ‌می‌کند بیان کنید.

 

مُوامبر (MOVEMBER)

طراحی کمپین تبلیغاتی موامبر برای آگاهی مردم درباره‌ی سرطان پروستات است

 

مُوامبر جنبشی است که در آن مردها در ماه نوامبر سبیل می‌گذارند تا آگاهی مردم را به سرطان پروستات افزایش دهند و برای سازمان‌هایی را که با این بیماری مبارزه می‌کنند، کمک‌های مالی جمع آوری کنند. این جنبش برای شرکت New Relic تا حدی اهمیت دارد که به ازای هر مشتری جدیدی که در سایت ثبت‌نام کند ۱۰ دلار به سازمان‌های خیریه اهداء می‌کند. به این طریق حدود ۵۵ هزار دلار به صندوق مُوامبر و صندوق سوزان جی. کوُمن (Susan G. Komen) اهداء کرده است. اگر کمی حساب و کتاب کنیم می‌بینیم این یعنی جذب ۵۵۰۰ مشتری جدید به این شرکت. این کمپین یک صفحه در وب‌سایت newrelic.com/movember داشت که شامل بخش‌های مختلفی می‌شد. (مدتی است که این صفحه برداشته شده، ولی قرار است با یک ورژن جدید دوباره از راه برسد.) صفحه‌ی اصلی وب‌سایت این کمپین هدف مُوامبر و اینکه چرا New Relic از آن پشتیبانی می‌کند را توضیح می‌داد. (صندوق مُوامبر یکی از مشتریانش بود). از کاربران خواسته می‌شد که در زیر هر‌ کدام از بخش‌ها عضو شوند و «اکانت خودشان را ایجاد کنند». در زیر هر بخش دکمه‌هایی هم برای گوگل پلاس، فیسبوک و توئیتر قرار داده شده بود و کاربران را تشویق می‌کرد تا این موضوع مهم را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند.

 

در بخش آخر، به کاربران پیشنهاد داده می‌شد تا از رویدادی که به زنان مربوط می‌شود نیز حمایت کنند. وقتی فقط با زدن یک دکمه می‌توان چنین موضوعات مهمی را با دیگران به اشتراک گذاشت، چرا نباید این کار را کرد؟

 

۳. موضوعات محبوب و رایج

مرتبط بودن همچنین بدین معنی نیز هست که کمپین را با استفاده از چیزی بسازیم که بین مردم به شدت رایج است و با آن ارتباط برقرار می‌کنند. در ادامه تعدادی از کمپین‌هایی که بر اساس این‌گونه موضوعات طراحی شده‌اند را معرفی می‌کنیم.

 

سرمایه‌گذاری جمعی این روزها بسیار مُد شده است و در وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف در مورد تمامی جنبه‌های آن صحبت می‌شود. حتی نینتِندو Nintendo از این موضوع برای بازی Game & Wario برای Wii U استفاده کرده است.

 

کراودفارتر ( CROWDFARTER)

طراحی کمپین تبلیغاتی بازی کراودفارتر

 

با کراودفارتر، نینتندو، کمپینی با تِم واریو مخصوص به خودش ساخت که در آن «به‌روز رسانی‌های اجرایی» که خود واریو انجام داده بود را به اطلاع مخاطبان می‌‌رساند. کاربران می‌توانستند بازی را سفارش دهند و در این صفحه تمامی اطلاعاتی که باید در مورد محصولات جدید بدانند در اختیارشان قرار می‌گرفت.

 

این صفحه به گونه‌ای ساخته شده بود که بازتابی از Kickstarter و وب‌سایت‌هایی شبیه آن باشد: در بالای صفحه ویدئو قرار داشت، در سمت راست عناصر اجتماعی و در پایین هم دیگر جزئیات.

 

مهم‌ترین بخشی که وجود داشت این بود که اهداف مختلف صفحه و اهداء کمک‌های مالی در کنار گزینه‌های اشتراک‌گذاری قرار داشتند و کاربران می‌توانستند با به اشتراک گذاشتن این کمپین در رسانه‌های اجتماعی اقدام به خرید کنند. بعد از اینکه کمپین به دفعات لازم به اشتراک گذاشته می‌شد، قفل واریو باز می‌شد و کاربران می‌توانستند آن را دانلود کنند. آخرین جایزه هم ویدئویی در gameplay بود.

 

maker

نایک هم با دست گذاشتن بر موضوعی که در بین مردم رایج بود، کاری شبیه به این انجام داد. این شرکت در جولای ۲۰۱۳ اپلیکیشنی ساخت و راه‌اندازی کرد که با استفاده از آن، کاربران می‌توانستند یاد بگیرند چطور با موادی که دوست‌دار محیط زیست هستند کار کنند.

 

در داخل این کمپین تعداد کمی هم موارد برای اشتراک‌گذاری ساخته شد. این کمپین دومینِ مخصوص به خودش یعنی nikemakers.com را دارد و زیرمجموعه‌ی دومینِ nike.com نیست. این وب‌سایت با تامبلر ساخته شده تا دوست‌داران این پلتفورم را به خود جلب کند. همچنین ویدئویی هم وجود دارد که توضیح می‌دهد چطور این کمپین می‌تواند به یک جنبش بزرگ تبدیل شود.

 

حتما بخوانید: ۱۰ قانون برای طراحی تبلیغات محیطی موفق و مؤثر

نقشه‌ی غارتگرها

سازندگان Circle، که اپلیکیشنی اجتماعی و محلی است، کمپین کوچکی به شکل یک وب‌سایت ساختند که از نقشه‌ی غارتگر‌ها به سبک هری پاتر الهام گرفته بود و درباره‌ی خدماتش یعنی پیدا کردن دوستانی که در آن حوالی بودند، توضیح می‌داد.

 

۴. رقابت

مردم عاشق رقابت هستند و دوست دارند این شانس را داشته باشند که رقابت کرده و برنده شوند، حتی اگر شانس برنده شدن‌شان خیلی کم باشد. رقابت و مسابقه همیشه ایده‌ی خوبی برای راه‌اندازی یک کمپین است.

 

مسابقه‌ی بزرگ فضایی

Dropbox بهتر از هر کسی حلقه‌ی ویروسی را می‌شناسد. وقتی شروع به کار کرد، برای کاربرانی که سایت را به دوستان خود معرفی می‌کردند و دوستان‌شان، حافظه‌ی اضافی تعیین کرد. این کار نه تنها کاربران فعلی را تشویق به اشتراک‌گذاری می‌کرد بلکه کاربران آتی را هم تشویق می‌کرد تا برای برخوردار شدن از مزایای سایت در آن ثبت‌نام کنند. در اوایل امسال Dropbox تصمیم گرفت رقابتی به نام Great Space Race برگزار کند و حافظه‌ی رایگان به دانش‌آموزان مدرسه‌ای بدهد. (دقیق‌تر بگوییم، ۳ گیگابایت اضافه برای دو سال به دانش‌آموزان، به علاوه‌ی حافظه‌ی اضافه‌ای که مدرسه‌ی آنها در رقابت به دست می‌آورد.)

 

این کمپین دو نقطه‌ی‌ عطف داشت: به دست‌آوردن کاربران و فعال کردن آنها. هر دعوتی که کاربران برای افراد دیگر می‌فرستند دو امتیاز به امتیاز مدرسه‌ی آنها اضافه می‌کرد و کاربران جدید هم با تکمیل راهنمای «شروع در Dropbox» چهار امتیاز دیگر جمع می‌کردند. تمامی این امتیازها به مدت دو سال حافظه‌ی رایگان (تا حداکثر ۲۵ گیگابایت) در اختیار تمامی دانش‌آموزان مدرسه قرار می‌داد.

 

در زیرِ دستورالعمل‌ها، رتبه‌ی مدرسه در کشور خود دانش‌آموزان وجود دارد و در زیر آن، رتبه‌بندی بین‌المللی، تا دانش‌آموزان بتوانند ببینند در چه جایگاهی قرار دارند و چقدر باید تلاش کنند. (این مسابقه تمام شده، اما این صفحه هنوز هم باز است.)

 

بازی بستنی‌های قیفی

طراحی کمپین تبلیغاتی بازی بستنی‌های قیفی با مشارکت بازی تاج‌و‌تخت (Game of Thrones)

 

Foursquare کمپینی به نام بازی بستنی‌های قیفی (Game of Cones)، درست وقتی که قسمت «عروسی قرمز» سریال بازی تاج و تخت پخش شده بود و تا مدتی در رسانه‌های اجتماعی بر سر زبان‌ها بود، راه‌اندازی کرد. رقابت Foursquare، نبردی بود که در آن بستنی‌فروشی‌ای در نیویورک یا سان‌فرانسیسکو که بیشترین مشتری را داشت، برنده‌ی بستنی‌قیفی آهنی می‌شد.

 

Foursquare این رقابت را با پدیده‌ای مانند سریال بازی تاج و تخت که بسیار سر زبان‌ها بود ادغام کرد و با کمک شبکه‌ی HBO، این کمپین را به اطلاع کاربران رساند. برای به اشتراک گذاری نام بستنی‌فروشی‌ها مانند نام خاندان‌های بازی تاج و تخت به اشتراک گذاشته می‌شد و هش‌تگ مربوط به آن هم «تابستان دارد می‌آید» بود.

 

مسابقه‌دهنده‌ی GETAROUND

Getaround یکی از مسابقه‌های برند خود را به گونه‌ای تغییر داد تا کاربران بتوانند به سبک مأمور ۰۰۷ رانندگی کنند. برنده یک روز را با ماشین آستین مارتین و لباسی مخصوص می‌گذراند، شامی مجلل نوش‌ جان می‌کرد و شب را در هتلی لوکس می‌گذراند.

 

کاربران با به اشتراک گذاشتن زمان مسابقه در فیسبوک می‌توانستند در این رقابت شرکت کنند

 

منبع:

https://www.chetor.com/20760-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%aa%da%98%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%da%a9%d9%85%d9%be%db%8c%d9%86-%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa%db%8c/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 69
  • بازدید سال : 659
  • بازدید کلی : 1,692